Van Bear Lake naar Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Luc en Bea - WaarBenJij.nu Van Bear Lake naar Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Luc en Bea - WaarBenJij.nu

Van Bear Lake naar Salt Lake City

Door: Luc en Bea

Blijf op de hoogte en volg Luc en Bea

28 Juni 2012 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Het einde komt onvermijdelijk in zicht. Ondertussen staan we op de KOA camping in Salt Lake City;onze voorlaatste stop met onze rijhut.
De rit van Bear Lake naar Logan via de Logan Canyon Scenic byway was weliswaar mooi, maar kon toch niet tippen aan de Spearfish Canyon die, wat wegen betreft, het hoogtepunt van onze 3000 km was.
Na Logan was het uit met de pret, want het laatste stukje naar SLC liep over de Interstate 15. En degenen die ooit op een interstate gereden hebben, weten wat ik daarmee bedoel.
Vanuit onze camping, kon je een gratis shuttlebusje nemen naar Temple Square. Maar zoals altijd, hangt er aan dat gratis wel wat vast.In ons geval was dat dan een - ook wel gratis - rondleiding over het Temple Square door 2 mormonen-missionarissen. Gelukkig waren het 21-jarige meiden en geen grijsgebaarde oude mannetjes :-)
Temple Square is een over enkele " blocs " verdeelde verzameling van gebouwen belangrijk voor de Mormoonse gemeenschap, zoals de Salt Lake Temple, de Family History Library en het Conference Center. In dat laatste gebouw huist een gigantische conferentie zaal waarin maar liefst 21.000 personen passen. Een echt staaltje van architectuur en een genot om in te mogen zitten. Zeker als daar op dat moment het Mormon Tabernacle Choir een repetitie houdt. Nu zijn we beiden geen gelovige mensen, dus die godsdienstige teksten zeggen ons niks, maar we waren wel muisje stil. Indrukwekkend !
Morgen gaan we nog een dagje genieten van SLC voordat we richting onze laatste RV Campground trekken. Even checken of er in die Mormoonse archieven wat terug te vinden is wat betreft onze voorouders.
Je weet maar nooit he !

Vandaag gereden : 130 mijl / 209 km