Grand Teton dag 3 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Luc en Bea - WaarBenJij.nu Grand Teton dag 3 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Luc en Bea - WaarBenJij.nu

Grand Teton dag 3

Door: Luc en Bea

Blijf op de hoogte en volg Luc en Bea

26 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Om zeker te zijn van een parkeerplaats bij Jenny Lake, zijn we vanochtend meteen na het ontwaken op pad gegaan. Gelukkig vonden we een plekje want de parking loopt daar altijd vrij snel vol en een gedeelte was nu ook afgesloten wegens werkzaamheden. Na een lekker ontbijtje, met zicht op de bergen, zijn we dan in gang geschoten. Eerst even langs het Visitor Center gepasseerd en dan met de boot Jenny Lake over. Dit meer is vernoemd naar "The Shoshone wife of Beaver Dick Leigh". Een pelsjager, die ooit als gids gediend heeft voor de Amerikaanse overheid. Aan de andere kant van het meer stonden we onder aan de voet van de bergen met voor ons "the Cascade Canyon trail". We zouden slechts een fractie hiervan gaan lopen. Maar als je wil kun je hier dagen "hiken" en 's nachts zelfs blijven kamperen in "the backcountry". Maar dat is dan voor de "liefhebbers" want daar is het echt niemands-land. Just you and all the bears! Onze hike was 5 km, niet zo lang maar toch wel pittig en weer o, zo de moeite waard. "The Hidden Falls" deden hun naam eer aan; een prachtige waterval met kolkende rivier verscholen in het groen. En ook voor de klauterpartij (over kronkelende paadjes vol rotsblokken, vanwaar je zo de dieperik in kon duiken!) naar Inspiration Point (2200 m hoogte) werden we beloond. Een geweldig uitzicht over het hele meer. Dan zijn we nog een stukje echt de Canyon ingewandeld. Prachtig groen en dan die blauwe lucht... Helaas zijn we nog altijd geen beren tegengekomen maar wel op onze terugweg een soort eekhoorntjes en a yellow-bellied marmot. Toch wat Wild Life gezien. O ja, en ook nog een jonge knaap die ons op de terugweg met best wel een tempo passeerde...op zijn blote voeten! En dat terwijl wij echt wel moesten opletten waar we onze voeten neerzetten. Een oud bergbeklimmers-spreekwoord hier luidt immers: "getting up, you get tired; getting down, you get hurt". Gelukkig, we didn't get hurt but we did get (a little bit) tired. Dus na ons boottochtje terug zijn we via een scenic drive naar Jackson Lake Lodge gereden. Voor een lekker ijsje (hadden we gisteren al ondervonden) met view op de bergen. Op onze weg daarvan terug naar de camping zijn we dan nog gestopt bij de Jenny Lake Overlook. Als je eens in de buurt bent... echt de moeite waard! Vooral als je helemaal naar beneden tot aan de waterlijn gaat. Idyllisch plekje, zo tussen de bomen. Voor ik er erg in had zat Luc alweer (2de keer vandaag) met zijn voeten in het water om vervolgens d'n aap uit te hangen in een boom (gaat hem overigens vrij goed af!). Na ook nog een stop bij een kerkje (helemaal in blokhut-stijl) zijn we dan toch echt terug gegaan naar de camping. Vanavond eens niet zelf achter de kookpotten maar een hapje gaan eten. Lekker buiten op een terras met nog maar eens dat prachtige uitzicht op de bergen. Genieten nu het nog kan want morgen is onze laatste dag hier in het Park. Langzamerhand gaan we steeds meer richting Salt Lake City. Maar eerst morgen nog een dikke 300 km naar onze stop bij Bear Lake. Tot dan!

Vandaag gereden : 36 mijl / 58 km
Totaal gereden : 1557 mijl / 2503 km

• 28 Juni 2012 - 05:36

Gina Schmitz:

Hoi Bea en Luc,
    Heerlijk om zo alles te lezen, ik heb er weer een bestemming bij!!