Badlands naar Rapid City. - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Luc en Bea - WaarBenJij.nu Badlands naar Rapid City. - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Luc en Bea - WaarBenJij.nu

Badlands naar Rapid City.

Door: Luc en Bea

Blijf op de hoogte en volg Luc en Bea

17 Juni 2012 | Verenigde Staten, Rapid City

Hoe sceptisch we in eerste instantie ook stonden tegenover de Badlands, zo overdonderd erdoor zijn we nu. Het is eigenlijk puur op aanraden van onze TravelHome assistente dat we die kant opgegaan zijn, dus dankjewel Travelhome! We hadden gedacht 2 van de 3 routes te wandelen in Cedar Pass en er tegen de middag weg te zijn. Uiteindelijk hebben we ze alle 3 gedaan en was het weer een eind in de middag voordat we de Badlands achter ons lieten. Vooral de Notch Trail was subliem. Ook niet direct je alledaagse "hike" hoor. Niet alleen moest je een soort van touwladder ( met dikke houten balkjes weliswaar ) opklimmen, maar er waren ook stukken bij die voor mensen met hoogtevrees niet echt geschikt waren. Smalle richeltjes en dat terwijl alles onder je voeten nogal brokkelig is, " popcorn rock " noemen ze dat. Maar,het moet gezegd, het panorama bij de finish was dan ook wel echt de moeite waard.
Ook de rit richting Wall was een aaneenschakeling van prachtige vergezichten. Dus laat ons duidelijk wezen : als je ooit aan deze kant komt : zeker naar de Badlands komen !!!
Wall daarentegen was dan weer waar we voor gevreesd hadden : een toeristische valkuil. Ook al was de befaamde Drugstore dan wel OK, het geheel bleef toch een hoog kitschgehalte hebben. Eigenlijk is het enige dat in Wall echt de moeite waard is het Wounded Knee museum. En laten we daar bijna aan voorbij gereden zijn... We lagen al weer grandioos achter op schema ( vandaag wasdag ! ) dat we dringend op weg wilden naar onze campplaats en het museum glad vergeten waren. Toen ik de snelweg wilde opdraaien, viel mijn oog op het museum dat - gelukkig voor ons - aan die oprit lag. Handrem getrokken, gaspedaal ingedrukt en even heel die camper 180 graden omgegooid... of iets dat er op leek ;-)
En maar goed ook. Het museum was heel sereen maar wel " to the point " over wat de kolonisten destijds allemaal uitgevreten hebben met de native Americans of Indianen zoals wij ze noemen. We hadden er al wel het een en ander over gehoord, maar hier wordt het toch even nog dat beetje meer verduidelijkt ! Bad, bad Americans !!!
" Gelukkig " sloot het museum om 17u en konden we verder richting Rapid City. Campplaats geregeld, BBQ-tje aangestoken en lekker steakje op de grill met wat gebakken aardappeltjes en sla terwijl de krekeltjes sjirpten... heerlijk !
Bea heeft dan onze stinkkleren weer in bruikbare staat gebracht en zo zijn we dus weer 100% klaar om morgen Mount Rushmore te gaan bezoeken !

Vandaag gereden: 100 mijl / 161 km
Totaal gereden : 646 mijl / 1039 km

• 18 Juni 2012 - 09:17

Jef En Margriet:

Nog zo'n paar verhalen en..wij houden het niet meer en..wij komen eraan(ons moeder geboeid en geblinddoekt)Kijken uit naar vlg verslag!!!!!

• 18 Juni 2012 - 11:51

Anja:

Ben wel jaloers op jullie wandelingen. Lijkt me prachtig! Hier vanmorgen ook beetje spectakel gehad: wat begon met een paar druppels regen ontaarde binnen enkele minuten in een waar 'pukkelpop' weer! En ons Kaatje zat daar natuurlijk midden in, op weg naar school, nat tot 'op de draad'.. Op diestersteenweg in Maaseik is een ware windhoos overgetrokken met heel wat schade tot gevolg (kijk maar eens online in belang van limburg). Op een boerderij kwamen golfplaten los en één ervan waaide bij de overburen door het slaapkamerraam terwijl de mensen nog in bed lagen! Maar daarvan hebben jullie allemaal geen last zo te lezen, dus geniet maar lekker verder en tot ziens, schrijfs, hoors!

• 18 Juni 2012 - 12:00

Bèr En Vera:

Hier op haansberg niks aan het handje. dus kunnen jullie gerust zijn. als we jullie verslag lezen zijn we een beetje terug op onze trip toendertijd in colorado enz. kijken uit naar het volgende verslag. groetjes. Bèr en Vera.